Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Kalendář

Po Út St Čt So Ne
27 28 29 30 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31

Aktuální počasí

Počasí dnes:

3. 7. 2022

poloj

Bude skoro jasno až polojasno. Denní teploty 25 až 29°C. Noční teploty 15 až 11°C.

Přehrát/Zastavit Další

Obsah

Formativní učení  je proces, který klade důraz na rozvoj kompetencí žáků, předává na ně zodpovědnost za učení a pro pedagoga znamená:

  • sestavit si roční plán po jednotlivých měsících a jejich tématech

  • připravit si měsíční plány i s výstupy 

  • vytvořit přehled učiva a pro děti kompetenční mřížky (mapy pokroku, měsíční přehled aj.)

  • zamyslet se nad projekty, které chcete dělat a zařadit je do časového a tématických plánů

  • rozvrhnout si kalendář konzultací, zpětných vazeb, tripartit či třídních schůzek

  • zamyslet se nad učebními plány a stanovit si průběžné či výsledné testy i s kritérii, které předložíte dětem

  • vytvořit si pomůcky (karty, hodnotící listy, grafy, obrázky pro diskuzi...)

  • udělat si perfektní přípravy na hodiny, ve kterých budou v hlavní roli děti 

 

Formativní hodnocení


Hodnocení, které žákům poskytuje relevantní informace pro jejich pokroky v učení na základě konstruktivní zpětné vazby. 

Formativní hodnocení je takové hodnocení, které probíhá během učení a přináší žákům užitečnou informaci v průběhu vzdělávacího procesu. Důležité je, aby do hodnocení byli zapojeni i žáci samotní. (sebehodnocení a vzájemné hodnocení).

Formativní hodnocení je způsob přemýšlení o učení a výuce, který slouží k dosažení konkrétních, předem pojmenovaných cílů. Není cílem samo o sobě. Učitel, který používá hodnocení ve formativní funkci, usiluje například o to, aby:

• žáci přijímali odpovědnost za vlastní učení

• žáci plánovali a vyhodnocovali své učení

• učitel učil co nejefektivněji v konkrétní třídě