Fotogalerie

Náhodný výběr z galerie

Náhodný výběr z galerie

Kalendář

Aktuální počasí

Počasí dnes:

8. 12. 2022

oblacnosesnez

Bude polojasno až oblačno, ojediněle sněhové přeháňky. Denní teploty -1 až 3°C. Noční teploty 0 až -4°C.

Přehrát/ZastavitDalší

Obsah

Formativní učení  je proces, který klade důraz na rozvoj kompetencí žáků, předává na ně zodpovědnost za učení a pro pedagoga znamená:

  • sestavit si roční plán po jednotlivých měsících a jejich tématech

  • připravit si měsíční plány i s výstupy 

  • vytvořit přehled učiva a pro děti kompetenční mřížky (mapy pokroku, měsíční přehled aj.)

  • zamyslet se nad projekty, které chcete dělat a zařadit je do časového a tématických plánů

  • rozvrhnout si kalendář konzultací, zpětných vazeb, tripartit či třídních schůzek

  • zamyslet se nad učebními plány a stanovit si průběžné či výsledné testy i s kritérii, které předložíte dětem

  • vytvořit si pomůcky (karty, hodnotící listy, grafy, obrázky pro diskuzi...)

  • udělat si perfektní přípravy na hodiny, ve kterých budou v hlavní roli děti 

 

Formativní hodnocení


Hodnocení, které žákům poskytuje relevantní informace pro jejich pokroky v učení na základě konstruktivní zpětné vazby. 

Formativní hodnocení je takové hodnocení, které probíhá během učení a přináší žákům užitečnou informaci v průběhu vzdělávacího procesu. Důležité je, aby do hodnocení byli zapojeni i žáci samotní. (sebehodnocení a vzájemné hodnocení).

Formativní hodnocení je způsob přemýšlení o učení a výuce, který slouží k dosažení konkrétních, předem pojmenovaných cílů. Není cílem samo o sobě. Učitel, který používá hodnocení ve formativní funkci, usiluje například o to, aby:

• žáci přijímali odpovědnost za vlastní učení

• žáci plánovali a vyhodnocovali své učení

• učitel učil co nejefektivněji v konkrétní třídě